我不敢妄論這個世界的發展與人心的走向
只是單就發生在自己身邊的一切,與自己的心所生發的念頭
就已經足以使長滿毒刺的荊棘扎得自己苦痛不堪


總是在做與不做之間掙扎難決
一文不值的驕傲與尊嚴最終究竟可以為自己換來什麼?
所想要緊握在手中的事物到頭來仍是不斷從指縫流逝
是放手才能擁有更多嗎?那麼收放之間又要如何拿捏?


是「我思故我在」,亦或是「我在故我思」?
即使知道了這個「我」是從何而來又能如何?
無法掙脫這永無止盡的迴圈的話,還不是什麼也改變不了?
那麼,到底要怎麼做才好?那麼做真的就是好的了嗎?


上帝在摧毀蛾摩拉之前曾說:只要這座城裡有一個義人,我便不滅它。
但那義人又在哪裡?怎樣才能算是一個上帝眼中的義人?


I've heard too much, but still have no ideas what I shold do, what is better for me, for people around me and for this whole world.
I should do something I know, but I cannot control my mind and cannot stop being so dark and sad.
People shouting and crying while they meet the disaster, but can I do that?
If all the disasters are called by people, then maybe I am one of the callers...


So someone say, you must change your mind... How? I don't know how to do....
I hate people doing bad things, hate people being so selfish, and hate people to hurt other ones.
While I saw what mentions happened before my eyes, I cannot control myself...
I cruse those ones who doing bad, and finally I am the falling one.

arrow
arrow
    全站熱搜

    muunhsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()